Hovland-effekten tog J.Lindeberg til nye højder

J.Lindeberg er et af de tøjmærker, der er mest populære i Golfstores butikker. I Norge har golfspillerne for eksempel købt hele 50 procent mere Lindeberg-tøj i år sammenlignet med 2023. Måske kan denne succes tilskrives det norske ikon Viktor Hovland, eller det store antal af unge, der er begyndt at spille golf i landet?
– Hovland-effekten internationalt var utrolig! Vores omtale i medieklip steg med 650 procent i løbet af nogle timer, da Viktor bar azalea-trøjen under Masters, siger virksomhedens adm. direktør Hans-Christian Meyer og fortsætter:
– Trøjen var udsolgt nogle få timer, efter han havde den på. Vores lange og tætte samarbejde med Viktor bygger på gensidighed, og det er sjovt at se, hvordan vi har udviklet os sammen i årenes løb. Det har bestemt styrket vores position som et innovativt og eftertragtet tøjmærke inden for golf.

Og også i Golfstores butikker har mærkets konstante fornyelse kombineret med en blanding af modigt og traditionsrigt design, sørget for, at det skiller sig ud.
– Vi er drevet af en konstant stræben efter at udfordre grænserne mellem sport og mode. Vi har altid ønsket at skabe noget nyt, noget der ikke bare præsterer godt på golfbanen, men som også tager sig godt ud til daglig. Denne mentalitet gennemsyrer alt, hvad vi gør, og inspireres af vores arv fra både Stockholm og New York, hvor vi altid sigter efter at skabe kollektioner, der er førende inden for design og teknik, siger Meyer.

Hvad skyldes fremgangen?
– En nøgle er vores fokus på innovation, kvalitet, og at vi altid lytter til vores kunder. Samtidig har vi udvidet vores sortiment og udviklet produkter, der er funktionelle og moderigtige på samme tid, hvilket tiltaler både professionelle spillere og vores målgruppe af mennesker med en aktiv livsstil.

Og hvad kan I se i krystalkuglen for tøjbranchen?
– Den næste store trend, vi ser, er den fortsatte udvikling af teknisk hybridtøj, tøj der kombinerer sportens præstation med en mere hverdagsagtig stil. Vi tror, at golfmode bliver endnu mere alsidig og en måde at udtrykke sin personlige stil på. Derfor fokuserer vi på at skabe tøj med smarte materialer og funktioner, der passer til både sporten og en tur i byen.

Når man taler om fremtiden. Vi vil jo gerne have at kommende generationer skal have det sjovt, eller faktisk endnu sjovere med golfen end os, der spiller i dag. Hvordan ser jeres bæredygtighedsarbejde ud?

– Bæredygtighed er en central del af vores strategi og påvirker alle de beslutninger, vi træffer, lige fra design og materialevalg til produktion. Vi arbejder kontinuerligt med at reducere vores miljøpåvirkning ved at øge vores anvendelse af genanvendte materialer og certificerede leverandører. Ved at vælge OEKO-TEX- og bluesigncertificerede materialer kan vi sikre, at vores produkter ikke bare har den højeste kvalitet, men også fremstilles på en ansvarlig måde, både når det handler om planeten og de mennesker, der arbejder på fabrikkerne. At skabe tidløst tøj i den højeste kvalitet hjælper også med at øge tøjets levetid, så det kan anvendes i mange, mange år uden at blive gammelt.