
Wilson i ny forklædning
Wilson er et varemærke i forandring. Med ny-rekrutterede udviklingseksperter fra flere af golfverdens største virksomheder satser de på at etablere sig som en rigtig sværvægter inden for golfbranchen.
Den nye køllefamilie Dynapower er den første lancering, hvor eksperterne har været involveret gennem hele fremstillingsprocessen. Og det kan mærkes.
– Wilson er et af verdens førende sportsvirksomheder, og at de nu tager golfen endnu mere alvorligt end tidligere, er virkelig skønt. Det bliver meget spændende at se, hvad de kan gøre, siger Jesper Overgaard Sørensen i The Golfstore Podcasts udstyrsspecial.
– Rekrutteringerne, de har foretaget, ses i årets woods og drivere. Dette er en ny æra for Wilson, tilføjer han.
Rebranding-rejsen blev tydelig allerede sidste år, da Wilson introducerede et nyt stilrent, retroinspireret logo. Køllerne var nu smukkere end i de seneste sæsoner og skabte øjeblikkeligt interesse blandt Golfstore-Pros.
Årets Dynapower-modeller er blevet forsynet med moderne teknologi, der leverer mere fart, større præcision og en bedre fornemmelse i hvert slag. Med AI-optimerede slagflader og lavt tyngdepunkt tilbyder Dynapower-familien – fra drivere til jern – imponerende boldflugt, stabilitet og tilgivende egenskaber til golfspillere på alle niveauer.
Wilson er den virksomhed, der har haft størst succes blandt alle, hvad angår jern i majors, med hele 62 sejre. Ambitionen er igen at blive markedsførende inden for jern. Det er en rejse, der vil blive interessant at følge.
Få flere tips til udstyrsnyheder. Lyt til The Golfstore Podcast.