Galvin Green i Ryder Cup

Galvin Green er på trods af navnet en 100% svenskejet virksomhed med hovedsæde i Växjö, og i dag et internationalt velkendt varemærke. Sikkert ikke mindre kendt efter Ryder Cup. Allerede for fire år siden blev Galvin Green spurgt om virksomheden kunne udstyre det europæiske Ryder Cup-hold. Dengang afslog man det.
- Vi var ikke klar til en sådan opgave dengang, men det er vi nu, fortæller adm. dir. Christian Nilsson. For fire år siden havde virksomheden ikke de ressourcer, det krævede, internt. Galvin Green var da også ved at etablere sig i USA, og en satsning på Ryder Cup havde splittet virksomheden for meget.

Ryder Cup-organisationen arbejder langsigtet, og det betyder, at Galvin Green også vil være med til at udstyre de europæiske spillere næste gang konkurrencen spilles i 2018 i Paris.
- Da vi blev spurgt sidste gang, var timingen helt forkert, vi kiggede længere frem, og så hvilke udfordringer, vi stod overfor, der blev gennemført en mindre omorganisering, og vi tilførte selskabet nye ressourcer lige fra design og produktudvikling til økonomi, indkøb og logistik, fortæller Christian Nilsson. Og nu er vi for alvor klar!

Det betyder, at vi før næste sæson, 2017, står med et helt nyt sortiment, der overrasker forbrugerne.
- Vi skal fremstille produkter, som forbrugerne ikke vidste eksisterede. Vi kan aldrig slå os til ro. Der findes alt for mange eksempler på, hvor dårligt det er gået andre virksomheder, der har slået sig til tåls med det, man har haft.
De nye produkter, der bliver lanceret af Ryder Cup-spillerne, har endnu mere komfort, bedre åndbarhed og har større fleksibilitet - helt enkelt bedre tøj.
Timingen er perfekt, eftersom Galvin Green som det første varemærke introducerer golftøj i Gores nye materiale GORE® C-KNIT™ til foråret 2017 og kunne tilbyde Ryder Cup-holdet, at blive først med dette materiale.
C-KNIT™ har et tyndt, strikket for på indersiden, der gør tøjet blødere og giver bedre åndeevne.

- Opgaven med at udstyre Ryder Cup-holdet styrker ikke kun vores selvtillid, jeg håber og tror naturligvis, at det også vil styrke alle golfspilleres selvtillid. At have godt tøj til regn og vind hjælper os til bedre golf, mener Christian Nilsson.
Han betragter virksomheden i et bredere perspektiv. Hvordan ser verden ud? Hvad sker der i vores umiddelbare omgivelser, og hvad sker der rundt omkring i verden.
- Vi skal være ydmyge over for udviklingen. Den øgede bevidsthed om miljøet stiller eksempelvis høje krav til den producerende sektor. I vores tilfælde betyder det, at vi skal tilføre vores tøj merværdi. Vi skal være transparente for at øge kendskabet til produktionen. Fortælle, at vi har styr på alle kædens led.
- Som eksempel på dette indkøber vi selv alle detaljer, lige fra lynlås til stof og knapper, netop for at kunne have kontrol, fortæller Christian.
Kontrol føles som en vigtig del, spørgsmålet er, hvor meget kontrol Christian har over vejret? Regn og blæst i slutningen af måneden på Hazeltine i Minnesota er vel i hans tilfælde et beskedent ønske.